České pivo má jméno. České pivovarnictví se rozvíjí a to i přesto, že Češi prý nejsou takoví pivaři, jako bývali dříve. Prý za to může cena. Ale upřímně řečeno, jestli Češi trochu méně pivaři, sotva to lze vnímat jako negativum.
Je celá řada tradičních pivovarů. Plzeň, Staropramen, Starobrno, Budvar a další. Ale jsou to i nové značky jako například Bernard. Pojďme si povědět o zakladateli této značky.
Ing. Stanislav Bernard je český podnikatel v oblasti nejen pivovarnictví, ale také médií. Narodil se v Opavě. Vystudoval Vysokou školu dopravy a spojů.
Začátkem devadesátých let vydražil rodinný pivovar Bernard spolu s Josefem Vávrou a Rudolfem Šmejkalem.
Založil také Český svaz malých nezávislých pivovarů.
Nespokojil se jen s pivovarnictvím, v devadesátých letech spoluzakládal rádio Vysočina v Jihlavě. Je tedy živoucím důkazem toho, že když má člověk určité manažerské kompetence, nemusí se obávat toho, že zkoušet více podnikatelských aktivit je nereálné. Naopak.
Stanislav Bernard ovšem měl také nemalé politické ambice, které se daří uskutečňovat především na komunální bázi. Jeho jméno si můžete spojit také s protikorupčními aktivitami.
Je šťastně ženatý a má dvě děti.
Celá řada dalších úspěchů a ocenění
Stanislavovi Bernardovi vděčí malé nezávislé pivovary za to, že loboval za snížení spotřební daně a tato úprava z roku 1995 platí dodnes.
Stanislav Bernard získal celou řadu ocenění. Pojďme si připomenout alespoň dvě, v roce 2000 získal titul Pivovarská osobnost století. V roce 2008 pro změnu získal cenu Osobnost roku.
Jedná se nepochybně o osobnost velmi inspirativní. Pro zajímavost napsal zajímavou knihu Tvrdohlavý muž, kterou bychom rozhodně doporučovali. Jedná se o inspirativní titul, který ocení jistě mnozí ambiciózní lidé, kteří hledají pořádnou inspiraci. Ovšem nejen oni si mohou zajímavou knihu přečíst.