Od dob, kdy spatřilo podnikání světlo světa, vzniklo u nás stejně jako i jinde ve světě neskonalé množství nejrůznějších firem. Některé byly velké, jiné malé, některé se udržely na trhu celou věčnost, zatímco jiné zanikly třeba už i docela záhy, některé byly vysoce ziskové, zatímco jiné se propadaly každou chvíli do ztráty. Prostě co firma, to individualita. Vždy to tak bylo, je to tak a určitě to tak i bude. Ale navzdory různorodosti firem je pro ně všechny jedno společné. A tím je skutečnost, že musí mít své firemní sídlo.
Taková už je prostě realita, že se žádná firma bez svého firemního sídla neobejde. Je tomu tak, protože kdyby takového sídla nebylo, nikdo by firmu nikdy nenašel. A kdyby ji nenašel, neměla by její existence žádný smysl. A proto úřady mimo jiné ani nezaregistrují vznikající podnik, který by své firemní sídlo postrádal.
Ale zatímco je to pro veřejnost a úřady jednoznačně nezbytná záležitost, představuje sídlo firmy pro podnikatele často značnou komplikaci. Protože kde se s takovou firmou usídlit, když podnikatel nemá vhodný objekt? V takovém případě by si ho měl asi koupit, jenže při těch cenách nemovitostí je to nad možnosti kdejakého soukromníka.
A tak se musí sídlo shánět tak, jak to jenom jde. A někdy to jde vyřešit jedině tak, že si takový po firmě toužící člověk zařídí aspoň sídlo takzvaně virtuální. Což je naštěstí možné. Takové virtuální sídlo totiž nepředstavuje ani zlomek těch problémů, jež by provázely shánění sídla vlastního a faktického. Tady si člověk zaregistruje svou firmu v žádoucně reprezentativním objektu patřícím někomu jinému a využívá tu jen některé služby, což ho samozřejmě vůbec nevyjde draho, a přesto to splní svůj účel.
A tak je zájem o virtuální sídla skutečně nemalý. Protože tato usnadňují podnikatelům jejich existenci a podnikání. A výhodná pomoc přijde vždycky vhod.